Drie tips voor het organiseren van een event

Drie tips voor het organiseren van een event

[Totaal: 2    Gemiddelde: 4.5/5]

Het organiseren van een evenement kan een hele klus zijn, wel een hele leuke klus. Zeker wanneer je precies weet waar je allemaal op moet letten. Wanneer je weet welke afspraken je zeker moet weten, waar je op moet letten bij het uitkiezen van je locatie en hoe je naderhand niet voor verassingen komt te staan. In deze blog vertel ik jou waar je allemaal op moet letten bij het kiezen van de juiste evenementenlocatie.

Geografische ligging

Wanneer je op zoek bent naar een evenementenlocatie is de geografische ligging hiervan super belangrijk. Het idee is dat je een locatie kiest die voor al je gasten uitzonderlijk goed te bereiken is. Een evenementenlocatie waarvoor je gasten ellendig lang moeten reizen heeft absoluut geen zin. Breng in kaart waar je gasten vandaan komen en kies een locatie uit die centraal ligt. Komen veel van je gasten bijvoorbeeld uit Utrecht, dan kies je uiteraard voor een evenementenlocatie Midden Nederland. Zie je toch dat veel gasten uit Tilburg en omstreken komen? Dan kies je voor een evenementenlocatie die zuidelijker ligt.

Beeld en geluid

Zorg dat je goede afspraken maakt over beeld en geluid. Niet zomaar elke locatie kan zomaar al het beeld en geluid leveren. Voor diverse evenementen heb je waarschijnlijk iets meer benodigdheden dan beschikbaar op de locatie. Zorg ervoor dat je duidelijke afspraken maakt of er extra kosten komen kijken, wanneer je extra benodigdheden hebt met betrekking tot beeld en geluid.

Catering

Duidelijke en valide afspraken over de catering zijn van groot belang wanneer je een evenement wilt gaan organiseren. Niet iedereen mag zomaar alles eten en drinken. Sommige mensen hebben en bepaalt geloof die hen beperkt in hun eet en drinkgedrag. Ook een allergie kan hierin een beperkende factor zijn, dus houd hier rekening mee.

Veel plezier

Het belangrijkste is toch wel dat je niet vergeet om plezier te maken op de dag van je evenement. Het is jouw evenement en je mag dus best trots zijn op het evenement dat je hebt neergezet.