Afvallen met water

Drinken en afvallen – 10 tips

[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Vroeger was afvallen niet van belang, de meeste mensen deden fysiek zwaar werk. Er werd gegeten wat er op tafel werd gezet en fastfood bestond natuurlijk niet. Zwaargewichten kwamen minder voor, maar de tijd is veranderd. Hoe sneller, hoe beter. Een vette hap is op elke straathoek wel te vinden en de technologie heeft veel zwaar werk overgenomen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de mensheid steeds meer last ondervind van overgewicht.

Overgewicht is een groot probleem

Maar het overgewicht is een groot gevaar, het zorgt voor ernstige ziektes. Diabetes en hartaandoeningen komen steeds vaker voor. Wees de ziektes een stapje voor en zorg ervoor dat je gezond leeft. Het is niet noodzakelijk om het lichaam van een god te verkrijgen, maar een gezonde levensstijl kan al veel veranderen en verbeteren. Het begint al met de drankjes die wij dagelijks drinken, de meeste hiervan zijn echte dikmakers. Wij hebben tien tips op een rijtje gezet!

Tip 1: Drink genoeg water!

Water en afvallen
Zorg ervoor dat je veel water drinkt! Het beste is om zeven of acht glazen water per dag te drinken. Zeker als je een fysiek zware baan hebt, dan heb je veel vocht nodig. Het is natuurlijk gemakkelijk om cola of ice tea te drinken, maar deze drankjes zitten vol met suiker. Water zorgt ervoor dat alle giftige stoffen uit je lichaam worden gewerkt, ook erg goed voor je huid. Het maakt afvallen een stuk gemakkelijker. Water is calorievrij, zeker handig als je van de overtollige kilo’s af wilt.

Probeer je aan de zeven, acht glazen per dag te houden. Zorg ervoor dat je een fles water koopt met precies de inhoud van dat aantal glazen. Of neem een flesje water mee naar school of werk, en vul deze gewoon bij. Zeker na het sporten is het slim om een glas water te drinken of als je een honger gevoel krijgt.

Tip 2: Start de dag met water

Water in de ochtend
Wanneer je net wakker bent geworden, dan heb ik je een droge mond. Je lichaam verlangt naar drinken en het is reuze eenvoudig om te kiezen voor een lekker drankje vol suiker. Maar het is slimmer om een glaasje water te drinken als je net aan de dag begint. Daarnaast verdwijnt de drang naar een enorm ontbijt. Het lichaam heeft aan het begin van de dag vocht nodig en water zorgt voor een betere werking van de spijsvertering.

Tip 3: Water voor en tijdens het avondeten

Water avondeten
Tijdens het avondeten kan je het beste een glas water drinken, maar ook net voordat je gaat eten. Het gevoel van honger zal minder worden, hierdoor krijg je dus minder calorieën binnen. Tijdens het eten kan water ervoor zorgen dat je minder eet en dat het voedsel sneller verteert zal worden.

Tip 4: Laat je niet verleiden door frisdrank

Frisdrank afvallen
Probeer drankjes vol met suiker te ontwijken, het is een no-go voor elk dieet. Frisdrank wordt overal verkocht, in alle soorten en maten. Sommige mensen denken dat het slim is om te kiezen voor light frisdranken, maar ook hierin zitten slechte stoffen. Als je er dan toch voor kiest om frisdrank te drinken, drink dan ook een glaasje water. Zorg ervoor dat het lichaam niet uitdroogt.

Tip 5: Vruchtensap moet vers zijn

Vruchtensap afvallen
Kies je niet voor frisdrank, maar voor vruchtensappen? Ook dan moet je jezelf even goed achter de oren krabben. Het kan wel, maar dan moet het wel een vers vruchtensapje zijn. Koop niet van die rotzooi vol met kunstmatige smaak en kleurstoffen. Als je het zelf maakt, dan weet je zeker dat er geen slechte stoffen in zitten en alleen natuurlijke suikers.

Tip 6: Zwarte koffie en thee zonder suiker

Zwarte koffie afvallen
Drink je dagelijks koffie en/of thee? Gebruik dan weinig of geen suiker of room. Dit zijn vetmakers en die kunnen het best vergeten worden. Wanneer je het wel gebruikt dan krijg je enorme hoeveelheden suiker binnen, zeker als je meerdere kopjes per dag drinkt. Doodzonde als je net goed aan het dieet bent begonnen. De koffiedrankjes van de bekendere koffiewinkels kunnen ook vol calorieën zitten, dat wordt nogal snel vergeten.

Tip 7: Cafeïne en de stofwisseling

Caffeine afvallen
Het is een duidelijke boodschap, drink koffie en thee zwart. Gebruik geen onnodige vetmakers. Maar ook in koffie en thee zit cafeïne en dat heeft een negatief effect op de stofwisseling. Zorg er daarom voor dat je een glas water drinkt bij de koffie of thee.

Tip 8: Zeg nee tegen alcohol

Alcohol afvallen
Alcohol is een dikmaker, slecht voor het lichaam. Een glas Merlot kan nog best positieve effecten hebben voor het hart, maar drank is voornamelijk slecht voor je. Zeker mix-drankjes maken een mens dik, denk dan bijvoorbeeld aan een whisky met cola. Als je teveel drinkt bij het uitgaan, dan wil het lichaam vet eten. Het kan nooit goed voor je dieet zijn om midden in de nacht een broodje kebab naar binnen te werken.

Tip 9: Droge wijn

Droge wijn afvallen
Ga je uit eten en wil je ook graag een glaasje wijn drinken? Dan moet je het zeker niet laten, maar bestel geen zoete wijn. Ga voor een goed glas droge witte wijn, deze bevatten stukken minder suiker. Zeer interessant dus, als je van een aantal kilo’s af wilt komen.

Tip 10: Fitness en koffie

Fitness afvallen
Er is geen duidelijk bewijs voor, maar steeds meer mensen zeggen het. Drink een kopje zwarte koffie voordat je de sportschool binnenloopt. Deze mensen zeggen dat het gewicht er steeds sneller vanaf vloog, alleen maar door de koffie. Het lichaam zou namelijk door de koffie worden gedwongen om vet te gebruiken. Waar of niet waar? Probeer het!

Bronnen en Credits

Afbeeldingen via Pixabay.com

Geef een reactie