Eiwitdieet

Eiwitdieet – Snel afvallen en afslanken met eiwitten

[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

Snel afvallen met het eiwitdieet

De zomer komt er weer aan! En veel vrouwen willen in de zomer er goed uit zien door nog even ‘snel’ af te vallen. Om op een goede manier af te kunnen vallen is het belangrijk dat u goede informatie krijgt . Bent u het ook zat om uzelf uit te hongeren? Hier is dé oplossing : een eiwitdieet! Dit is een goede manier om af te vallen en wel gewoon , gezond te blijven eten! Wilt u weten wat een eiwitdieet inhoud? En welke verschillen zijn er tussen de eiwitdieten? En wat verstandig is om wel en niet te eten? Zoek gerust op deze site want u komt er hier alles over te weten!

Een eiwitdieet is gebaseerd op het eten van veel eiwitten, weinig vetten en niet teveel koolhydraten. Dierlijke producten zoals vlees, vis, eieren en zuivel zijn hiervoor goed geschikt. Zoals hiervoor al stond is het belangrijk om niet veel koolhydraten binnen te krijgen. Hieronder staan enkele voorbeelden van voedsel die aan de voorgaande eisen voldoen.

Wat wel mag:

  • Vlees
  • Groenten
  • Zuivelproducten
  • Eieren
  • Vis en schaaldieren

Wat niet mag:

  • Brood
  • Pasta
  • Aardappelen
  • Alcohol
  • Zoete vruchten
  • Suikers zoals in chocolade
  • Vruchtensappen

Een eiwitdieet is een prima manier om snel een paar kilo’s af te vallen, tot soms 10 kilo in een paar weken. Maar het is niet makkelijk om dit maandenlang vol te houden. Op een gegeven moment wilt uw lichaam weer een beetje koolhydraten en dat is logisch: ze zijn er niet voor niets! Tijdens een eiwitdieet valt u niet alleen snel af, maar zit u vaak ook nog eens lekkerder in uw vel! U voelt zich fitter en gezonder! Doordat uw lichaam zich snel aanpast aan dit eiwitdieet heeft u geen last van dat vervelende hongergevoel. U ziet het : een eitwitdieet is een prima manier om snel af te vallen!!
Koolhydraten moet je dus zoveel mogelijk vermijden. Die worden namelijk snel in je bloed opgenomen en ook weer snel opgebruikt. Daardoor heb je snel een honger gevoel. Dat is dus de reden om met een eiwit of eiwitten dieet de koolhydraten mis te houden. Het is wel belangrijk om voldoende groente te blijven eten voor de benodigde vitamines. Anders loop je het risico op vitaminegebrek.

Als je een keuze gemaakt hebt voor het eiwit dieet kom je toch nog voor een tweede keuze te staan. Hou je aan dit dieet door zelf verse producten te kiezen of ga je voor een dieet met shakes. Dit zijn poeders die je op moet lossen in water. Hier zitten de eiwitten in voor je voeding maar ook gelijk de vitamines die je nodig hebt.

Overigens is het wel zo dat je lichaam ook wat vet en koolhydraten nodig heeft. Sommige vitamines worden alleen met vet opgenomen, en bijvoorbeeld je hersenen hebben wat suikers nodig om te werken. Dat zijn dus dingen om goed over na te denken als je voor een dieet kiest. Daarnaast is het bij elk dieet van belang om voldoende water te drinken. Geadviseerd dan meestal een 1 tot 2 liter per dag.

Bij het kiezen van een dieet moet je aan een paar dingen denken. De belangrijkste vragen die je je zelf moet stellen zijn. Werkt het dieet zodat ik er echt van afval ? En kan ik het dieet volhouden ook als ik moet werken of op bezoek wil ergens?

Veel diëten met allerlei namen zijn gebaseerd op het vermijden van koolhydraten. Het gevolg is dan automatisch dat je meer vet en eiwitten zult gaan eten. Die geven wel veel sneller een verzadigd gevoel, en je honger gevoel komt ook niet snel terug. Probeer het maar eens om als ontbijt alleen een of twee gekookte eieren te eten en verder niets. Je zult merken dat je pas veel later trek krijgt dan wanneer je die twee eieren op een boterham doet. Wat wel heel moeilijk is, is iets te eten vinden onderweg wat weinig koolhydraten en suikers bevat. Als je gewend bent om te onderweg je ontbijt of lunch te kopen zal dat met ieder dieet problemen geven omdat er dan altijd een broodje bij zit, of als je aan snacks denk, dan zit daar ook weer meel doorheen verwerkt. Een maaltijd in een eiwitten dieet zul je dus zelf thuis klaar moeten maken. Maar er zijn veel lekkere dingen te bedenken, denk maar eens aan zalm met wat sla erbij, of tonijn met tomaten, stukjes gebakken kip. Het mag allemaal als je maar geen brood erbij neemt of een saus met meel/suiker.

Snel afvallen met het eiwitdieet

Waarom nou persé een eiwitdieet? Waarvoor zijn die eiwitten dan? Eiwitten in een eiwitdieet zijn nodig voor de opbouw van de structurele bestanddelen van het menselijk lichaam, zoals spieren en organen. U moet genoeg eiwitten binnen krijgen om uw immuunsysteem gezond te houden.Een evenwichtige voeding levert al de eiwitten die u nodig heeft. Vlees, eieren en zuivelproducten zijn belangrijke bronnen van eiwitten ( ook wel proteïne genoemd ) , maar u kunt ook eiwitten halen uit een verschillende granen, peulvruchten, noten en zaden.

Elke cel in het menselijk lichaam bevat eiwitten. Het is een belangrijk deel van de huid, spieren, organen en klieren. Eiwiten ( bijvoorbeeld in een eiwitdieet ) zijn nodig om uw lichaam te herstellen en om nieuwe cellen aan te maken. In de ontwikkeling van de kindertijd , de adolescentie en zwangerschap zijn eiwitten ook zeer belangrijk. Vandaar dat een eiwitdieet ook gebruikt word bij kinderen met overgewicht : zo zijn ze op dieet en blijven ze zich toch goed ontwikkelen doordat ze alle nodige stoffen binnenkrijgen!

Hierboven stond al beschreven dat eiwitten zorgen voor een goede ontwikkeling , en het op peil te houden van uw imuumsysteem. Toch zijn er nog andere functies die eiwitten hebben.hieronder een aantal voorbeelden genoemd: – Syngnalering naar cellen wat ze moeten doen en wanneer. – Transport van stoffen in het lichaam – Fungeren als bouwstenen van hormonen. – Zorgen voor het op pijl houden van vocht en Ph-evenwicht in het lichaam.

Doordat de bovenstaande voorbeelden belangrijk zijn , en in een eiwitdieet voorkomen, is een eiwitdieet een prima manier om af te vallen!

Welk Eiwitdieet

Er zijn natuurlijk veel verschillende eiwitdieten. Zo heb je kant en klare verpakkingen. Een dieet van dokter Frank en ga zo maar door. Weet u niet welk eiwitdieet u wilt? Kijk op deze pagina en zie de verschillen tussen de eiwitdieten! Hieronder worden een aantal verschillende eiwitdieten besproken. 1. Dukan Dieet 2. Prodimed Eiwitdieet 3. Dr. Frank dieet Dukan dieet : In dit eiwitdieet zijn er verschillende fasen. De aanvalfase , cruisefase , stabilisatiefase en de volhardingsfase. Deze 4 fasen zijn ervoor om de gebruiker van dit dieet vanaf het begin te stimuleren, en die elkaar opvolgen om op een goede , gezonde manier af te vallen!

Promided eiwitdieet: Ook in dit eiwitdieet komen verschillende fasen voor. De eerste is de actieve fase. Dit is eigenlijk het ‘ echte ‘ eiwitdieet. Op deze fase volgt de overgangsfase. Deze fase zorgt ervoor dat u langzaam afbouwt naar de onderhoudsfase. Door voorgaande stappen bent u in de onderhoudsfase niet alleen gewicht verloren maar bent u ook weer terug naar een gezond voedingspatroon. In deze ( laatste ) fase is het belangrijks om uw gewicht te behouden en niet nog verder af te vallen. Dit is overgens best lastig want afvallen is één maar uw gewicht behouden is een andere zaak!

Dr.Frank dieet: Dit dieet kent geen fasen zoals de andere 2 dieten die hiervoor zijn beschreven. In dit eiwidieet is het belangrijk dat u voor afwisseling zorgt in uw voedingspatroon. Ook in dit eiwitdieet is het belangrijk dat u veel eiwitten binnenkrijgt en weinig of geen koolhydraten binnenkrijgt. Door zo min mogenlijk koolhydraten binnen te krijgen kunt u het beste uw maaltijden baseren op het eten van salades , groenten en onverzadigde vetten. Het wordt echter afgeraden om veel fruit te eten tijdens dit eiwitdieet. U ziet het:een ruime keuze tussen eiwitdieten! Bent u er na het lezen van deze bovenstaande tekst nog niet over uit welk eiwitdieet u wilt doen ? Vraag advies bij uw drogisterij!

De 6 stappen voor een succesvol eiwitdieet

Eiwitten vormen een centrale bouwsteen van veel hedendaagse dieeten en dat hoeft je niet te verwonderen. Eiwitten helpen je lichaam om gezond en sterk te worden en dat ook te blijven.

Volg je een succesvol eiwitdieet, dan zal je je spierkracht snel zien toenemen.

De vraag is natuurlijk hoe je aan zo n eiwitdieet begint, want het kan enkele drastische veranderingen in je eetgewoonten met zich meebrengen. In dit handige stappenplan overlopen we de belangrijkste stappen voor een succesvol eiwitdieet.

Stap 1: Zoek informatie

Heb je dit artikel gevonden, dan ben je eigenlijk al op de goede weg, want informatie zoeken op internet is de eerste stap van een succesvol eiwitdieet.

Aarzel niet om wat dieper door te gaan op de wetenschap achter afvallen met een eiwitdieet. Wanneer je echt begrijpt waarom een eiwitdieet zo doeltreffend is, ben je veel gemotiveerder. Je hoeft niet gewoon de promotionele praatjes van iemand op internet te geloven, want een succesvol eiwitdieet heeft de menselijke biologie aan zijn kant.

Leer welke dingen je mag eten en in welke hoeveelheden. Zoek eveneens op welke producten je best vermijdt en waarom. Je kan ook informatie opzoeken over shakes en eiwitpoeders.

Stap 2: Suikers tellen

Wil je een succesvol eiwitdieet volgen, dan is het niet alleen belangrijk dat je veel eiwitten eet, maar ook dat je zo weinig mogelijk koolhydraten of suikers eet. Die zorgen er namelijk voor dat je lichaam vetweefsel aanmaakt.

Suikers tellen helpt je op een systematische manier (er is zelfs speciale software voor) na te gaan hoeveel suikers je eet. Wanneer je exact weet hoeveel suikers je eet, kan je je suikerinname pas op een efficiënte manier beginnen terugschroeven.

Stap 3: Weet hoeveel Proteïne je nodig hebt

Een van de belangrijkste eigenschappen van alle succesvolle dieeten, is dat ze gepersonaliseerd zijn. Dat wil zeggen dat ze aangepast zijn aan jouw lichaam, want elk lichaam is anders.

Uiteraard moet je denken aan jouw lichaamsgewicht en grootte wanneer je bepaalt hoeveel proteine je nodig hebt per dag. Een goede startpositie voor de meeste mensen is 100 tot 120 gram proteïne per dag, maar je bent vrij om deze hoeveelheden aan te passen als je denkt dat jouw lichaam meer of minder nodig heeft. Op internet vind je enkele eenvoudige apps die met je lichaamsgewicht berekenen hoeveel proteïne je nodig hebt.

Stap 4: Maak een Plan

Wil je een echt proteine dieet volgen, dan zal je je eetgewoonten drastisch moeten veranderen. Dat vraagt planning, want wellicht heb je niet meteen alle ingrediënten in huis die je nodig hebt voor verschillende proteine-rijke maaltijden.

Op internet vind je tal van leuke recepten zodat je zonder problemen elke dag met gezonde maaltijden kan vullen. Op deze pagina vind je informatie over de verschillende eiwitdieeten.

Stap 5: Ga Ervoor!

Informatie opzoeken en maaltijden plannen zijn natuurlijk erg belangrijk, maar een succesvol proteïne dieet begint pas bij de eerste maaltijd. Ben je tot bij deze stap gekomen, dan ben je er zeker klaar voor.

Stap 6: Praat erover

Familie en vrienden kunnen een ongelooflijke steun zijn wanneer je een zwaar proteïne dieet volgt. Heb je enkele vrienden die zelf ook een proteïne dieet volgen of het ooit gevolgd hebben, dan vind je vast motivatie in hun ervaringen. Ze kunnen je vast ook helpen met enkele tips.

Een reactie plaatsen