Hoe breng je een nieuw product op de markt

[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

Elk jaar komen er duizenden en duizenden nieuwe producten op de markt. Geloof het of niet, maar al deze producten zijn een keer verzonnen en ontwikkeld. Het ene product iets succesvoller dan het andere product, maar alleen zijn ze een keer in de grijze bovenkamer van een persoon begonnen. Het succes van een product hangt af van enorm veel variabele, gelukkig kun je het antwoord op deze variabele op een vrij succesvolle manier beperken. Dit doe je door middel van een gestructureerde agile werkwijze tijdens de ontwikkeling en fabricage van het product. Hoe je te werk gaat, vertel ik je in deze blog.

Ga op zoek naar een testgroep

De eerste stap is niet direct beginnen met de fabricage van een product. De eerste stap is op zoek gaan naar een testgroep. Deze groep gaat elke stap binnen het proces van productontwikkeling testen en er een oordeel over geven. Dit is van groot belang, want hierdoor maximaliseer je de kans op succes. Zeker wanneer je testgroep een valide afspiegeling is van je doelgroep en groot genoeg is zodat je significante resultaten krijgt.

Stop voldoende tijd in je concept

Doordat je in de eerste fase een testgroep bij elkaar hebt verzameld heb je direct een voorsprong. Deze concept design fase bepaalt de blauwdruk voor je nieuw te lanceren product. Dit zorgt ervoor dat je een duidelijk doel voor ogen hebt waarbij je constant kunt schakelen met je testgroep.

Productontwikkeling

In de laatste stap, de stap productontwikkeling, ga je het product daadwerkelijk ontwikkelen. Hierin is het belangrijk dat je gefaseerd aan de slag gaat, zodat je constant kleine wijzigingen aan je product kunt doorvoeren. Elke stap en kleine of grote wijziging die je aanbrengt moet je testen. Hierdoor weet je namelijk zeker dat je een product neerzet dat daadwerkelijk voor de volle 100% aansluit bij de wensen van je testgroep en doelgroep.