relatiegeschenken

Relatiegeschenken voor elke klant

[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

Je wilt graag je relatie met de klant of leverancier tevreden houden, dus je geeft hem zo nu en dan een geschenk mee. Een relatiegeschenk kan van alles zijn, het kan groot of klein zijn, het kan iets zijn waar de klant heel blij mee is of het kan iets zijn wat de klant in de prullenbak gooit. En dat laatste wil je natuurlijk voorkomen. Je geeft een relatiegeschenk  aan nieuwe, potentiële of bestaande klanten. De waarde van een relatiegeschenk ligt aan de waarde van de klant en of jij het persoonlijk maakt of dat het een massaal geschenk is wat je aan elke klant geeft.

Het doel van een relatiegeschenk

Overal zit een doel achter, dus ook achter een relatiegeschenk. Je wilt graag je naamsbekendheid vergroten of de klant aanzetten tot aankoop nadat ze weer thuis zijn en dan goed beginnen na te denken over wat jij hun allemaal kunt bieden. Relatiegeschenken zijn er natuurlijk ook voor klantenbinding en de waardering. Relatiegeschenken worden eigenlijk altijd bedrukt met de gegevens van de schenker, en zo vergroot je dus je naamsbekendheid maar ook je klantenbinding. De klant ziet jouw geschenk staan op zijn bureau of schrijft elke dag met de pen die jij hem gaf, zo ziet de klant elke keer jouw bedrijfsnaam voorbij komen.

Wat is een goed relatiegeschenk?

Je hebt een goed relatiegeschenk gegeven als de klant het jaren later nog steeds kan herinneren. Je moet dus origineel zijn bij het uitkiezen van een relatiegeschenk. Je wilt wel dat de ontvanger het dagelijks of wekelijks gebruikt, dus zijn zulke geschenken over het algemeen het beste, want jouw bedrijfsnaam komt elke dag in beeld. Denk bijvoorbeeld aan bedrukte pennen en potloden of aan opladers. In de wintermaanden kun je bijvoorbeeld een ijskrabber als relatiegeschenk geven, zoiets kan namelijk altijd van pas komen. En zo zijn er nog honderden andere relatiegeschenken waarmee jij jouw klanten tevreden kunt maken.